Çene Cerrahisi

Çene cerrahisi çeşitli diş sorunlarının iyileştirilmesi noktasında kişilerin ihtiyaçlarına cevap vermek için oluşturulan bir birimdir. Çene cerrahisi bünyesinde kök ucu rezeksiyonları, çene bölgesinde meydana gelen kırık ya da çıkıklar, tümör veya kist oluşumları gibi çeşitli pek çok problem çözüme kavuşturulur. Çene cerrahisi operasyonları genel anestezi altında gerçekleştirildiği için hastaların korkmasını gerektirecek bir durum söz konusu değildir.

Çene Cerrahisi Nedir?

Her yaştan hastanın çeşitli diş problemlerinin iyileştirilmesi noktasında devreye giren çene cerrahisi operasyonları diş problemlerinin ortadan kaldırılması noktasında aktif rol oynar. Diş rengi bozukluklarını düzenleme gibi roller üstlenen çene cerrahisi hakkında bilgilendirme şu şekildedir:

• Estetik restoratif işlemlerin yapımı çene cerrahisi ile mümkündür.
  • Kök kanal tedavisi, lamina veneer restorasyonlar gibi iyileştirici müdahaleler yapılır.
  • İltihaplı dişlerin tedavisinde hastayı iyileştirecek bir yöntem kullanılarak çene cerrahisi müdahaleleri ile iyileştirilebilir.
  • Dişlerle ilgili herhangi bir konuda acil durum meydana geldiği noktada çene cerrahisi ile müdahale mümkündür.

Çene Diş Cerrahisi

Çene Cerrahisi Öncesinde Yapılması Gerekenler Nelerdir?

Bilincin ilaç yardımı ile etkisiz hale getirildiği genel anestezi yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen çene cerrahisi tam teşekküllü ameliyat ortamlarında gerçekleştirilir. Genel anestezi hastanın problemi doğrultusunda uygulanır. Çocuk ya da yetişkin grubu hastalar için problemin seviyesine göre lokal ya da genel anestezi ile işlemler halledilebilir. Çene cerrahisi öncesinde yapılması gerekenler şöyledir:

• Kişiler ön muayeneden geçerek ihtiyaç duyulan tedavi yöntemine karar verilerek hazırlıklar yapılır.
  • Ön hazırlık sürecinde hastanın geçmiş hastalıkları, kullandığı ilaçlar, varsa ameliyatları değerlendirilerek anestezi direnci belirlenir.
  • Herhangi bir sorun tespit edilmediği noktada hastaya tedavinin uygulanacağı gün ve saat belirtilerek o saatte hazır olması istenir.
  • Operasyonlar genel anestezinin yanı sıra sedasyon uygulamaları ile de gerçekleştirilebilir. Bu yöntemde hasta monitöre bağlanarak nabız ve tansiyon verileri takip edilir. Doktor komutları hasta tarafından takip edilebilir.

Çene Cerrahisi Nerede Yapılır?

Diş hekimliği fakültesinden mezun olan uzman kişiler tarafından yapılması gereken çene cerrahisi ameliyathane ortamında yapılmalıdır. Operasyon sırasında hastada herhangi bir komplikasyon gelişmesi halinde acil müdahale yapılabilmelidir. Çene cerrahisinin nerede yapılması gerektiği hakkında bilgilendirme şöyledir:

• Cerrahi müdahale gerektiren her operasyon hastanelerin tam teşekküllü ameliyathanelerinde gerçekleştirilmelidir.
  • Çene bölgesi kişilerin temel ihtiyaçlarını sağladığı anatomik bir bölge olduğu için önem taşır ve olası sorunda kritik bir durumla karşılaşılmaması için müdahale yapılması gerekir.
  • Hastane ortamında yapılmasının bir diğer önemli avantajı ise hastanın başka bir rahatsızlığı var ise ve ameliyat sırasında bu nüksetmişse diğer poliklinik yetkililerinden de yardım alınabilir.
  • Anestezinin yetersiz olduğu ortamlarda hastaya tam müdahale uygulanmayacağı için riskli durumlar ortaya çıkabilir. Bu tip hallerde hastanın hayatı da tehlikeye girer.

Tüm bunlar ve daha fazla senaryonun önlenmesi adına çene cerrahisi müdahaleleri yetkin hastane ortamında uzman hekimler tarafından yapılmalıdır.

Çene Cerrahisi Riskleri Nelerdir?

Cerrahi müdahale gerektiren tüm operasyonlarda eş zamanlı olarak da risk oranı söz konusudur. Anestezi gerektiren bir işlem olan cerrahi müdahalelerde anestezinin yan etkisi gözlenebilir. Bu noktada çene cerrahisi riskleri şöyledir:

• Halsizlik, mide bulantısı, baş dönmesi, uyuşukluk hissi, kusma, şişlik, morarma, çeşitli bölgelerde ağrı gibi sorunlar meydana gelebilir.
  • Yaşanacak komplikasyonlar 1 ya da 2 gün içinde geçer kalıcı değildir.
  • Anestezi dışında herhangi bir sorunla karşılaşılması halinde direkt olarak müdahale yapabilecek bir uzman hekime ihtiyaç duyulur. Bu noktada doktor seçimi önemli bir detaydır.
  • Seçilen hekimin boyun ve baş bölgesinde daha öncesinden tecrübeli olması gerekir.

Çene Cerrahisi Sonrası İyileşme Süreci Nasıldır?

Çene cerrahisi sonrasında yaşanacak olan iyileşme süreleri hastadan hastaya değişim gösterir. Çene cerrahisi sonrası iyileşme süresi şöyledir:

• Genel olarak iyileşme süreleri 1 ile 3 hafta arasında değişim gösterir.
  • Bu süreçte hastanın yaşı, kronik hastalığının varlığı gibi etkenler önemli rol oynar.
  • Hastada çok fazla ödem oluşmadan kan ve sıvı kaybının da minimum oranda olması için hızlı hareket edilmesi gerekir.

Çene Cerrahisi Ağrılı Bir Süreç Midir?

Pek çok hasta diş operasyonlarının ağrılı geçeceğine inansa da bu süreçte korkulacak bir ağrı yaşanmaz. Çene cerrahisi ağrı hissi işlem sonrasında uygulanan ağrı kesiciler ile kontrol altında tutulabilir. Çene cerrahisi sonrasında ödem oluşumu ile ağrı artışı gözlense de 1 ile 2 gün arasında bu son bulur.

• Çene rahatsızlıklarına en kesin çözümdür.
  • Estetik amaçlı görünüm elde edilebilir.
  • Operasyonlar genel anestezi ile yapılır
  • Bir kaç günlük bir ağrı hissedilir sonrasında iyileşme başlar.